Friday, May 4, 2007

Keluarga Bahagia

hari nie...kita akan berkenalan dengan sebuah keluarga bahagian..kalau Alyarham Tan Sri P.Ramlee ada keluarga 69..kisah yang akan aku citerkan tak kurang hebat...aku namakan keluarga BAPAK..sebabnyer..merekalah yang menceriakan kawasan perumahan ini dengan suara2 sumbang masing2....


KELUARGA BAPAK




nama dia Khairil Anizzah Bt Mat Isa yang memegang nombor UK10525,juga merupakan ketua keluarga atau lebih dikenali sebagai bapak.....mcm mana dia dilantik sebagai bapak aku pun tak tau lah...mengikut sumber yang boleh dipercayai, mereka melantik cik nija nie sebagai bapak sebab masa tur dia rajin kuar rumah membeli barang2 rumah..itu kata diaorng lah...tapi inilah bapak..yang sungguh baik hati,sentiasa bersama-sama kawan2 serumahnyer ketika diperlukan....tapi..dalam baik hati tue..sensitivitinyer boleh tahan gak...huhuuh..tapi aku konpius lah..keluarga ni ada ayah..tapi mana ibunyer???jawap bapak jangan tak jawab tau!kesian pada anak2nyer kerana kekurangan kasih sayang seorang ibu..

p/s:carilah ibu bagi keluarga nie k...sian..



ANAK SULONG BAPAK



Yang ini plak merupakan anak sulong bagi kuarga Bapak...namanya Nor Asiah Bt Mohamad @ Razak. Dia memegang nombor UK10997. Orang kemaman, terengganu...aku tak faham kenapa dia mendapat status anak sulong.mungkin sebab dia paling tua di kalangan kami. aku berpendapat yang dia sepatutnyer menjadi anak betrayed sebab dah kena halau dari asrama UMT baru dia kembali ke pangkuan keluarga bapak.agak2nye lah..kalo tak kena halau dari asrama mesti dia tak balik2 umah...huhuu...lama betul dia melarikan diri..ishk...kak nor nie ala2 malim kundang ker??walau apa pun..aku suka naik nyamuk kak nor..romantik giler....kak nor ckp nyamuk hanya sesuai untuk orang yang bercinta ajer..sebab seat dia kecik..nanti kena duduk rapat2...jadi..satu soalan untuk kak nor di sini..heheh..sebab tu ker kak nor beli nyamuk?hikhihkik..i gurau jer k..anyway..hidup untuk nyamuk kak nor!!!..memang best r...



ANAK KEDUA BAPAK



ini kak yan ataupun nama sebenarnya adalah Nuryana Naufal...huhu..best nama kak yan..orang terengganu gak tapi duk dungun...skang kak yan balik kg..huhuhu..best r dia...rumah dekat,jadi dia slalu balik kg..dengki tul ngan kak yan ni...huhuu...oleh sebab aku tgh dengki ngan dia sebab dia balik kg..aku tak tau nak citer apa pasal dier... :( aku nak balik kg gak!!!!!



ANAK KETIGA BAPAK



yang ini plak namanya Emi Nur Shuhada Bt Omar. orang taiping, perak...dia dilantik sebagai anak bapak yang ketiga...kitaorng pgl dia kak pitt..mcm mana dia dapat nick tur...jian r tukang bagi gelaran tur...sian dia...tak patut betul jian bagi nick dia mcm tur...tapi tak per....jgn salah sangka dengan dia..nama jer kak pitt..tapi dia tak suka merempit(kadang2 dia suka bawa motor laju2,suka bawa motor besar)...ni lah cikgu motor aku....hikhikhik...tima kasih yer kak pit..kerana sudi mengajar aku bawa motor setelah aku desak dia berbulan2..kihkihk..pas nie ko kena ajar aku rules jalan raya plak tau..tapi..ko kena jwb soklan aku..asal sejak dua menjak nie ko asyik kenakan n cari gaduh dgn aku jer..ooo...mentang2lah bapak tak pernah defend aku..smpi hati ko buli aku..uwaaaaaaa...aku report dgn kakak tiri aku tau..lupa plak..dia pegang nombor UK105656..dekat2 jer dgn nombor uk aku..tapi ada hati nak gaduh dgn aku!cetttttt!


ANAK KEEMPAT BAPAK



hmm..adik manis bercermin mata nie memegang nombor UK10435...namanya Aina Hazwani Bt Jusoh...bapak kata dia anak paling degil..wakakkakakk...memang pun!kalo ajak makan bukan main liat..tu blum lagi ajak g jalan2...ishk2..aina2...smpi bila ko nak jadi degil?berdosa tau..ko nak jadi mcm si tenggang ker?ko tak takut ke kalo bapak sumpah jadi keter mcm PDC?ko nak?ishk...cepat g mintak maaf dgn bapak tur...bapak tu riso degan ko tak makan2..sampai dia pun tak lalu makan...sian tau kat bapak....korang dua orang tu lah dah lah sama kurus...takkan nak diet gak...ihsk2..tah apa nak jadi dgn aina nie....

p/s : anak sedara ko comel..nanti peluk cium aku untuk dia k..


ANAK KELIMA BAPAK



haa...yang ini bapak cakap dia anak yang paling kuat melawan..ishk..cian....ko kuat melawan ke peja??aku konpius mcm mana ko bley dapat status tur??hmm..aina dan peja nie..merupakan kawan sepermainan game aku..kitaorng suka main game cari barang...sampai juling mata kami main game tu...huhuhu.....satu perkara yang aku ingt tentang peja ialah..skuter dier...aku berkenan betul tgk skuter dier dari mula2 dia bawa skuter tue...comel sgt...ringan...ada history skuter tu dgn aina..sian diorng...huhu..aku takkan lupa lawatan aku ke rumah lama ko dulu semata2 hanya untuk melihat sebesar mana luka yang dialami korang berdua...alah tak serius pun...tu lah..lain kali jgn melawan..kan dah kena tulah bapak..betul tak bapak??itulah serba sedikit menngenai Fariza Shuhada Bt Mat Yusof yang memegang nombor UK10438..



ANAK KEENAM BAPAK



heheehh..ni adalah anak bapak yang slalu kuar dating..sama jer perangai dengan anak bongsu dier...bila gambar ramai2 ajer, kalo muka dia tak der, tu maksudnyer dia tgh dating lah tur...tapi..secara tidak sengaja aku telah dilantik menjadi anak kepada pasangan bahagia nie...heeeh..nafkah untuk i jgn lupa bagi ye mak Qema and bapa Bidi...anak u nie slalu tak ckp duit...tiap mgu bagi lah i duit poket..bukan banyak pun..RM1 jer k..anyway..aku doakan kebahagiaan anak keenam bapak nie...nanti kawin jgn lup hntr kad tau..INSYA ALLAH..ada rezeki aku datang sana nanti...bye cik Faizatul Aqmar Bt Mohd Nor=UK10554


ANAK BONGSU BAPAK



hohoho..nilah anak bongsu kesayangan bapak..ceh..nama jer anak kesayangan...tapi suka cari gaduh dgn aku..huuhuhuhu...ni cik Laila Khadijah Bt Awaludin UK10539...bila ko nak bagi aku hadiah yang aku mintak tu???aku nak 5 tau..ko dah janji tau...huhuhu...satu keistimewaan mengenai anak bongsu nie..mulut dia manis..agaknyer sebab tu bapak sayang dia kot...tapi ela...aku teringin nak g sabah...supportlah tambang kapal terbang aku..aku nak ikut ko balik...wuwuuwuwu


ANAK TIRI SULONG BAPAK @ KAKAK TIRI AKU



ni lah kakak tiriku yang bernama Hamidah Bt Shaari..tah betul tah salah nama tur aku pun tak tau..sebab dia tak der kat sini untuk ditanya...kamilah anak tiri2 yang sentiasa didiskriminasikan...jgn bimbang kakak tiri..kalu ko nak tau, walupun aku duduk dekat dgn bapak..aku masih didiskriminasikan oleh mereka...uwaaaaaaaaaa...selamatkan aku kakak tiri..huhuhu...




tulah serba sedikit tentang keluarga bapak...ahli keluarganya ramai,macam2 karenah..sepanjang aku tinggal dengan mereka,aku rasa seronok..kadang2 terlupa seketika pada masalah hidup bila bergurau dengan mereka...they teach me one of important thing in my life..the value of a freindship...whats actually the friendship means...suka lihat sikap mereka yang saling bantu antara satu sama lain...ceria....bergaduh...seronok...satu pengalaman,memori dan nilai persahabatan yang takkan dilupakan dan takkan boleh dibeli dengan wang ringgit..

kadang2 bila lihat mereka buat aku terfikir...susah ker nak cari orang yang betul2 memahami diri ini??ataupun aku yang sukar difahami??tinggi sngt ke permintaan aku??i dont need a best friend..i juz need somebody that understanding me..give me support..help me when i'm down, and know how to be closed with me so that we can shared everything each other...bukan kemewahan, paras rupa, kebijaksanaan yang menjadi pengukuran dalam mencari nilai persahabatan, tapi yang penting ialah kejujuran, keikhlasan, yang paling penting adalah faham tentang aku...tahu apa yang perlu dilakukan bila aku diam,sedih,gembira,melarikan diri bukannyer mencabar kewibawaan diri dan menuduh yang bukan2 tanpa siasat,tikam dari belakang...oh tuhan...susah ker hidup nie?atau aku tak cukup matang lagi menghadapi dugaan MU ini....sebegini berat dugaan yang dihadapi..lepas satu2 masalah yang datang....hingga aku tidak percaya lagi pada sesiapa...beritahulah aku siapa yang patut yang aku percaya..yang mana kawan?yang mana lawan?bagaimana untuk bezakan mereka?mungkin diri ini banyak kelemahan sehinggakan sukar orang nak faham diri dan memahami kehendak aku...hanya diri sahaja yang faham tentang diri sendiri dan kehendak..

apa pun..aku mendoakan semoga persahabatan mereka satu rumah ni diberkati ALLAH S.W.T...harap kekal sampai ke anak cucu..andai kata kita ditakdirkan untuk tidak berjumpa lagi..blog ini akan menjadi perhubungan antara kita semua...Akhir kata, i'm so lucky to know all of you...thanks for everything...semoga kalian berjaya mengejar cita2 dan impian masing2...aminnnnnn...

Tulus Ikhlas,
emaiza_04

No comments: